Master en Fashion Management
EXPLORE IED BARCELONA
 

Master en Fashion Management

Edició: 11ª

Idioma: Anglès

Duració: 11 mesos

Data d'inici: 18 de gener de 2021

Horari: Temps complet

Crèdits: 90*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Preu: Informa't de les facilitats de pagament i condicions especials.

Requisits d'Admissió

Per a poder accedir al procés d’admissió, tots els candidats han d’enviar la següent documentació: 2 anys d’experiència professional després d’haver completat els estudis universitaris; una carta de motivació en anglès i CV en anglès especificant el nivell d’idiomes i habilitats d’informàtica i per últim, nivell intermedi d’anglès, corresponent a TOEFL 550 o IELTS 6,5.

En el cas de que no tinguis cap qualificació, será necessari comprovar el teu nivell d’anglès en persona o mitjançant una entrevista per Skype. 

Introducció

El Master en Fashion Management prepara a experts en innovació en el mercat de la moda, integrant la gestió de projectes, la planificació estratègica i els principis bàsics de gestió empresarial.

El Master ofereix els coneixements teòrics i pràctics per a afrontar els reptes del mercat actual de la moda i gestionar el seu cicle complet, des de la conceptualització del producte fins que aquest es col·loca a la botiga i s’introdueix en la bossa del client. A més de xerrades conferencies o workshops, inclou dos viatges a ciutats europees com Florència o París, així com el desenvolupament d’un projecte de recerca personal final.

La moda és un sistema complex on la peça és una part. En aquest context, el rol del fashion manager és el d’interpretar les necessitats del target i transformar-les en oportunitats tenint en compte producte, distribució, branding, màrqueting, comunicació i servei.

 

Objectius

– Capacitar als professionals del disseny de moda, el màrqueting i la gestió empresarial i de productes per superar els límits entre disciplines a fi de convertir-se en motors de l’èxit de les organitzacions.

– Comprendre tot l’ecosistema després del negoci de la moda i capacitar als estudiants per afrontar els reptes del mercat de la moda actual, afegint valor als coneixements i habilitats que han adquirit anteriorment.

– Ajudar als dissenyadors de moda i als professionals de la comunicació, gestió i comercialització interessats en la moda a convertir-se en Fashion Managers, als Fashion Managers a convertir-se en Fashion Leaders i als Fashion Leaders a convertir-se en líders en innovació del futur.

– Convertir-se en líders que puguin combinar creativitat, capacitats de direcció a i actituds emprenedores dins de les limitacions de la realitat empresarial de la moda.

– Fer que els futurs Fashion Managers entenguin el poder de les estratègies de desenvolupament, crear marques, oferir productes i prestar serveis que estiguin centrats en el consumidor. 

– Proporcionar als estudiants les eines més potents de Fashion i Business Management per convertir-los en elements contributius clau de la cadena de creació de valor. 

– Desenvolupar el domini de les eines necessàries, comprendre la diferència entre el coneixement acadèmic i el pràctic, reconèixer les formes més efectives per comunicar les seves idees, i ser capaços de valorar l’impacte dels costos de compensació quan s’enfronten a veritables reptes empresarials.

– Ampliar les habilitats i capacitats dels estudiants per treballar amb equips d’innovació.

– Fomentar el pensament crític perquè els estudiants puguin ser ciutadans actius en la nostra societat global.

Metodologia

El Master in Fashion Management és impartit per un equip de professionals de la moda i l’empresa, mitjançant l’anàlisi de casuística i l’engegada de projectes reals encarregats o per empreses multinacionals que competeixen en l’economia global o per empreses locals que es mesuren en mercats internacionals. Tots els continguts, metodologies i eines s’imparteixen des del concret de la indústria de la moda. Aquest sistema facilita la formació en la presa de decisions, posant als estudiants en un context real per a la innovació i l’experimentació.

Amb l’objectiu d’oferir una preparació completa i àmplia per desenvolupar les seves carreres professionals al mercat de la moda, es forma als estudiants en àmbits diferents i complementaris. 

Seguint la metodologia de l’aprenentatge pràctic, els estudiants treballaran constantment en projectes en equips. Els estudiants del Master in Fashion Management rebran classes en un aula exclusiva, un espai que s’ha transformat en un estudi de disseny i innovació en el qual treballen amb noves eines i coneixements, amb l’assessorament de l’equip docent. 

Amb la finalitat de crear sinergies entre futurs professionals, es realitzaran algunes activitats transversals per intercanviar coneixements amb estudiants de diferents programes, la qual cosa forma part de la filosofia de l’IED.

Projecte de recerca personal

El projecte de recerca personal és la part més important del treball escrit que els estudiants realitzen durant el programa RSP (Research Study Program). Aquest projecte és la culminació del màster i ha de reflectir que l’estudiant ha adquirit les habilitats, el coneixement i les capacitats analítiques que es pretenen. 

El projecte és una part original de la recerca que implica recopilació de dades per realitzar un treball individual que compleixi amb els requisits establerts en les directrius per aconseguir un aprovat.

Pràctiques

Després de la finalització de les classes i la presentació de dos projectes reals, els estudiants tenen l’oportunitat de posar en pràctica el coneixement i les destreses adquirides en unes pràctiques professionals de tres mesos.

Durant aquest període, els estudiants treballen en el seu projecte de recerca personal de manera que poden triar entre centrar-se en la seva recerca sobre un projecte personal o vincular-ho amb les pràctiques.

Viatges d’estudis

Amb l’objectiu que els estudiants coneguin millor les últimes avantguardes al mercat, s’han inclòs dos viatges d’estudis en el pla d’estudis d’aquests cursos, un a Milà i un altre a París. 
Amb la coordinació i l’ajuda dels professors, els estudiants estudiaran diferents mercats i contextos professionals a Europa.

En els viatges, els estudiants passaran 4 dies a les capitals europees de la moda per intercanviar coneixements en diferents entorns. Després d’aquests dies dedicats a activitats acadèmiques, els estudiants tindran l’oportunitat de descobrir la ciutat pel seu compte.

Perfil de l'estudiant

El màster admet a estudiants amb formació en disciplines empresarials, comercials, màrqueting i comunicació, disseny de moda i distribució en massa, o professionals en l’àmbit de la gestió empresarial, el retail o el sector de la moda en general, així com en els àmbits teòrics, interessats a aplicar i dirigir projectes innovadors en el context del mercat de la moda.

Sortides Laborals

Els estudiants que cursin aquest màster afegeixen valor a la seva experiència professional integrant-se en equips multidisciplinaris o de forma independent engegant els seus propis projectes empresarials; poden desenvolupar les seves carreres en els àmbits de la gestió de projectes i l’estratègia en empreses relacionades amb l’àmbit de la moda i el retail.

 

Empreses

Empreses amb les que s’ha col·laborat al master: Alsolete, Bcn Brand, Desigual, Just4u,  Loewe,  Lupo,  Malas Meninas,  Mango,  Mit Mat Mama,  Moving Mood, Páez, Pepperline,  Nudie Jeans,  Skunkfunk,  Tuum,  Tous, etc. .

Coordinació

TERESA BUHIGAS

Titulada en Business Administration amb un MBA a ESADE. Des de 1990, ha desenvolupat projectes de consultoria estratègica per a diferents àmbits de la indústria de la moda, tant per a empreses privades com per a associacions de caràcter públic. Teresa ha estat membre del comitè educatiu del centre d’estudis ESADE, durant més de dotze anys, al Departament de Màrqueting i Management.

Des de 1998, com a membre fundadora de FACTO Estrategia, ha mantingut la seva col·laboració amb el sector professional com a consultora estratègica, a més de col·laborar amb l’IED Barcelona en diferents projectes educatius.

Crèdits

La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis.

Altres Cursos Relacionats

Master en Disseny de Moda
Més info +
Master en Disseny Estratègic, Innovació i Emprenedoria - Intensiu
Més info +
Foundation in Global Design
Més info +

Noticies relacionades

Dissenyant al CERN el futur de la humanitat
Més info +
Reflexions sobre el disseny i la dona a TEDxBarcelona Women
Més info +
Docents de l’IED guanyen Red Dot Awards i premis ADI FAD 2018
Més info +







Vull rebre informació de beques, cursos, promocions i esdeveniments exclusius per a mi


















Responsable del Tractament: Istituto Europeo Di Design S.L

Delegat de Protecció de Dades: jgarnica@prolaw.es

Finalidad: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:

- Rebre informació de cursos

- Rebre ofertes, promocions i esdeveniments exclusius per a mi

Tipus d'informació que recopilem (Legitimació): Consentiment exprés.

Destinataris: No es cediran dades a tercers. En cas de que es realitzi, previament es sol·licitarà el seu consentiment exprés.

Dretss: Vostè té el dret a accedir, rectificar, cancel·lar i oposar-se a aquells tractaments de les seves dades que no desitgi. Pot trobar la manera de procedir a la nostra política de privacitat.

Informació adicional: Política de Privacitat