Disseny Gràfic
EXPLORE IED BARCELONA
 

Projecte: Emotional Bites | Design

Projecte: Emotional Bites

Sol·licitar informació

Disseny Gràfic

Idioma: Espanyol

Duració: 4 anys

Data d'inici: Setembre de 2021

Crèdits: 240 ECTS

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Preu: A partir de 11.900 € anuals.
Consulta les facilitats de pagament i condicions especials.

Introducció

L’especialitat en Disseny Gràfic és equivalent a Grau Universitari de 240 ECTS.

Aquest programa forma a dissenyadors que marquen la diferència, capaços de comunicar visualment, provocar reaccions en el públic i transmetre valors associats al consum responsable, la sostenibilitat o la solidaritat.

El dissenyador gràfic treballa amb text (tipografia), color, imatges (fotografia i vídeo), símbols (logotips, imagotips, pictogrames) i il·lustracions. La seva tasca és trobar conceptes i idees que després es materialitzin en paper o altres materials, en suport digital, internet, audiovisuals, etc.

Aquest Títol Superior en Disseny permet al llarg de l’itinerari formatiu, que els estudiants desenvolupin projectes reals en cada assignatura. Un aprenentatge molt personalitzat, amb un màxim de 20 alumnes per classe i amb les tecnologies més avançades.


Diseño Gráfico

Objectius

El primer any del curs està centrat en l’adquisició dels conceptes bàsics del disseny, la cultura i la metodologia de projecte. S’ensenya a atrevir-se, a crear i a comunicar.

En el segon any s’estudien les eines tecnològiques i projectuals necessàries per comunicar un missatge visual simple i eficaç. L’estudiant es centra en els coneixements informàtics d’Adobe Photoshop, Adobe illustrator, Adobe After Effects, Apple Final Cut, etc. A més, s’insisteix en la importància d’elements com la tipografia en un context editorial, el llenguatge narratiu en peces audiovisuals i la gràfica en moviment.

En el tercer any es comencen a tenir experiències amb empreses i a fer projectes més tècnics i complexos amb prototips i costos reals. Es realitzen dissenys d’identitat corporativa, de packaging, senyalística, cartells, etc.

Durant el quart any l’estudiant realitza unes pràctiques obligatòries en una empresa i tria l’especialització professional. Es dóna una gran importància al creative management. Finalment es desenvolupa el projecte de final de carrera amb empreses reals, en el qual es construeixen sempre prototips i en els casos d’èxit arriben a ser produïts per llançar-los al mercat.

Metodologia

La metodologia es basa en el learning by doing (aprendre fent) i promou la interdisciplinarietat entre les àrees de Design, Moda i Management for Creative Industries a través de workshops i projectes comuns.

El pla d’estudis proporciona a l’estudiant objectius d’aprenentatge que augmenten de dificultat al llarg dels quatre anys, culminant amb el projecte de final de carrera per a empreses reals.

Sortides Laborals

– Dissenyador gràfic

– Comunicador visual

– Director creatiu

– Director d’art

– Tipògraf

– Especialista en branding, imatge corporativa, editorial, packaging, senyalística, cartells, infografies, pàgines web, motion graphics

– Etc.

Exalumnes IED VISUAL COMMUNICATION treballen a:

Vasava, Bassat Ogilvy, Shackleton Barcelona, H Magazine, Hangar Design Group, Metropolitan Magazine, Martin-Tissera-Lambert, Outline Studio, Zuluz.tv, Peragon, Common Sense, relajaelcoco, Hoet&Hoet, Umbria Jazz, Steer Davies Gleave, Stop Stealing My Look, Sarai Jacobs, Inoxcrom, Phranck, Little Buddha, etc.

Empreses

Empreses amb les que s’ha col·laborat al master: Alba Synchrotron, Ajuntament de Barcelona, Brands&Roses (Yorokobu), CCCB, CERN, ESADE, Essentialist, Everis, Fundació Pasqual Maragall, Gin NUT, La Fábrica-Madrid, Ling, Mercats de Barcelona, Oxfam-Intermón, Red Bull, UPC, Sónar.

Coordinació

RICARDO FERICHE

La seva carrera està associada a la direcció d’art, al disseny i la fotografia. És consultor de diferents grups, agències i productores, com National Geographic, El País, RBA, La Caixa, Planeta, Grupo Godói, Grupo Z, BBVA, Le Cool, Fundación Miró, Loewe, Bocento, Matador, Racc, Foment del Treball, Vueling, Hearst, Ara i Edipress.

Els seus treballs han estat premiats per la Society of Publications Design, per la Society of Newspaper Design, i en tres anys consecutius pel Type Directors Club de Nueva York. És coautor en les seves tres edicions de la Barcelona Design Guide per a Gustavo Gili.

Ricardo imparteix l’assignatura de Projecte Editorial als alumnes del Títol Superior de Disseny Gràfic i de l’ Undergraduate Degree in Graphic Design.

Altres Cursos Relacionats

Disseny de Producte
Més info +
Graphic Design, itinerari en Motion Graphics and Video
Més info +
Disseny d'Interiors
Més info +

Noticies relacionades

Un projecte de l’IED Barcelona a l’exposició “The Brave You” de TEDxBarcelona Woman 2017
Més info +
SANTIAGO RESTREPO, GUANYADOR DE L’IED BARCELONA SWAB STAIRS 2017
Més info +
Estudiants de l’IED Barcelona dissenyen una línia de samarretes per la Fundació Arrels
Més info +







Vull rebre informació de beques, cursos, promocions i esdeveniments exclusius per a mi


















Responsable del Tractament: Istituto Europeo Di Design S.L

Delegat de Protecció de Dades: ainhoajuarez@fundacionprotecciondedatos.es

Finalidad: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:

- Rebre informació de cursos

- Rebre ofertes, promocions i esdeveniments exclusius per a mi

Tipus d'informació que recopilem (Legitimació): Consentiment exprés.

Destinataris: No es cediran dades a tercers. En cas de que es realitzi, previament es sol·licitarà el seu consentiment exprés.

Dretss: Vostè té el dret a accedir, rectificar, cancel·lar i oposar-se a aquells tractaments de les seves dades que no desitgi. Pot trobar la manera de procedir a la nostra política de privacitat.

Informació adicional: Política de Privacitat

IED Forward
+